Hogy ne maradj le, értesítünk a nap 1-2 legfontosabb cikkéről a Mércén. Jöhet?
Remek! Kattints az Engedélyezem / Allow / Always gombra.

Véletlenül beolvasták az 5 pontot a köztévé Híradójában

Hosszú küzdelmet folytatott az elmúlt hetekben a közmédia, hogy semmiképp se kerüljön adásba az ellenzéki pártok 5 pontos követelése. De egy lejárató anyagban tegnap este ennek vége szakadt.

A 444 vette észre, hogy abban az anyagban, ami arról szól, hogy a HVG interjújában Fekete-Győr András nem tudta elsőre elmondani az ellenzéki pártok 5 pontját, végül a bemondó a HVG interjújának szövegéből elmondja mind az 5 pontot.

Ennyibe került volna eddig is beolvasni.

A riportban, amelyben előtte hosszan próbálják elkerülni az 5 pont ismertetését az anyag szerkesztői, 1 perc 50 másodpercnél hangzik el az 5 pont. Bemutatják, hogy az ellenzéki képviselők erőszakosan törtek be az MTVA épületébe, hogy beolvastassák az 5 pontot. Az erőszakos betörés címszóval bevágott képeken nagyrészt egyébként pont a biztonsági őrök erőszakos fellépése látszik. Ezután elmondja a Híradó kommentátora, hogy már korábban egy MSZP-s képviselő is elrontotta az 5 pont ismertetését. Végül jön a HVG cikkének ismertetése, és az 5 pont elmondása.

Az ügy előzménye, hogy december 16-án képviselői jogállását használva több ellenzéki képviselő ment be az MTVA épületébe, hogy beolvassák az 5 pontos követélést a tévében vagy a rádióban. Ott a közmédia fegyveres biztonsági őrei erőszakosan léptek fel a hivatalos személyként eljáró képviselőkkel szemben. A rendőrség egységeit pedig nem engedték be a tévé székházába, amikor azokat a képviselők segítségül hívták.

A szombati napon pedig nyilvánosságra került egy felvétel is a 444-en, amelyen az látható, ahogy a biztonsági őrök erőszakosan lépnek fel a székházban az 5 pontot beolvasni akaró DK-s képviselővel, Varju Lászlóval szemben. Ezt a felvételt a közmédia munkatársai készítették, de az ellenzéki képviselő igazát bizonyító részeket nem tették közzé belőle.

Kiemelt kép: hirado.hu
Olvass tovább!