A Swietelsky Vasúttechnika Kft. végezheti a római-parti mobilgát tervezését és építését – írta meg a közbeszerzési értesítő nyomán a hirtv.hu. A cég az elmúlt években nagyon jól teljesít a közbeszerzési tendereken, ők építhették meg a felcsúti kisvasutat is.
Amint egy júniusi közgyűlésen Tarlós István főpolgármester előterjesztése nyomán eldőlt, a mobilgát a széleskörű tiltakozások ellenére a parti sávban épül majd meg, de nem közvetlenül a parton: a nyomvonalat néhány méterrel feljebb, a hullámtérbe illegálisan épített szállodák és vendéglátó egységek kerítéseihez igazodva jelölték ki, hogy ezeket az épületeket is védje a gát.
A mobilgátat ellenző helyi lakosok, urbanisták és egyéb szakértők ezzel szemben azt szeretnék, hogy a gát a parttól néhány száz méterrel beljebb, a Királyok útja vonalában valósulhasson meg. Szerintük az eredeti tervnél néhány méterrel feljebb megvalósuló gát ugyanúgy tönkreteszi majd a partot, mintha közvetlenül a partra építenék.
Nem mindenki jár tehát rosszul Budapest utolsó fövenyes partszakaszának tönkretételével: a Swietelsky több mint 1,6 milliárdot kap a munka elvégzéséért. A közbeszerzést megnyerő, az osztrák Swietelsky cégcsoporthoz tartozó vállalat családilag is közel van a miniszterelnökhöz, a volt ügyvezető a Mészáros-családba házasodott be.
Helyreigazítás. Cikkünkben valótlanul állítottuk, hogy „a nyomvonalat néhány méterrel feljebb, a hullámtérbe illegálisan épített szállodák és vendéglátó egységek kerítéseihez igazodva jelölték ki, hogy ezeket az épületeket is védje a gát.”
A valóság ezzel szemben az, hogy a cikkünkben említett építmények a jogszabályi rendelkezések figyelembe vételével, a szakhatóságok hozzájárulásával, az építési jogszabályok, a kerületi és fővárosi építési előírások figyelembe vételével kiadott építései engedélyek alapján épültek.