Hogy ne maradj le, értesítünk a nap 1-2 legfontosabb cikkéről a Mércén. Jöhet?
Remek! Kattints az Engedélyezem / Allow / Always gombra.

Hatalmasat kaszáltak a haveri cégek a Soros-kampányon

A Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH) – ami eredetileg épp a költséghatékonyság miatt született – szépen hizlalja a Fidesz-közeli reklámügynökségeket. A G7 elemzése szerint a legfőbb kedvezményezett az állami megrendeléseknél (többek között a Soros-plakátoknál) Balásy Gyula két cége, a New Land és a Lounge Design.

Míg ezek a cégek öt évvel ezelőtt összesen 208 milliós árbevételhez jutottak, tavaly már közel 29 milliárd forintos forgalmat könyvelhettek el.

A hirtelen ugrás a bevételekben annak köszönhető, hogy a fentebb említett NKOH 2016 óta csak Balásy cégeivel, vagy másik két Fidesz-közeli céggel szerződhet. A három vállalkozóra szűkített csoportban így is Balásy az abszolút befutó: az állami kommunikáció költések mintegy háromnegyede az ő cégeihez érkezik.

Az állami kommunikációra 2016-ban, három éves időszakra előirányzott pénzek mostanra, tehát másfél évvel később gyakorlatilag kimerültek, csak ebben az időszakban 51 milliárd forint értékben kapott megbízást Balásy, ennek több, mint fele, 27 milliárd közvetlenül Rogán minisztériumától érkezett gyűlöletkampányra.

Aki jóban van a kormánnyal, az – úgy tűnik –  mindig mesés sikerekre számíthat a reklámszcénában: az 5 éve még nem is létező New Land Media Kft. 2017-ben már 2 milliárd forintos tiszta profithoz jutott.

(G7)

Olvass tovább!