Hogy ne maradj le, értesítünk a nap 2-3 legfontosabb cikkéről. Jöhet?
Remek! Kattints az Engedélyezem / Allow / Always gombra.

Nem volt még ideje a Fidesz-közeli médiának, hogy beszámoljon arról, Orbán veje ellen jogi lépéseket kér az OLAF

Reggel jött a hír, a Wall Street Journal úgy értesült, az EU csalás elleni hivatala, az OLAF azt kéri a magyar ügyészségtől, indítson eljárást az Elios Innovatív Zrt. által megnyert közbeszerzésekben felhasznált uniós pénzekkel kapcsolatban. Aztán délután az ügyészség megerősítette, valóban kaptak ilyen felkérést. Jávor Benedek EP képviselő pedig azt kéri, hozzák nyilvánosságra az OLAF jelentés anyagát.

Ez azt jelenti, hogy Orbán Viktor vejének, Tiborcz Istvánnak volt cége ellen indítanának eljárást, és az ügyek azt az időszakot érintik, amikor a céget Orbán Ráhel férje tulajdonolta. Az OLAF az Európai Bizottságnak azt is javasolta, kérjék vissza az ügyekben érintett 40 millió eurót.

“Az OLAF kétéves nyomozása során 35 2011 és 2015 közötti közbeszerzést vizsgált, és nemcsak szabálytalanságokra, hanem összeférhetetlenségre is bukkant: a lap kérdésére elárulták, hogy a nyomozásból kiderült, hogy Hamar Endre, az Elios egykori tulajdonosának cége, a Sistrade úgy vett részt egyes pályázatok előkészítésében az önkormányzatok részéről, hogy Hamar közben az Eliosban is tulajdonos volt. Az Elios az EU-s pénzekből a magyar települések közvilágítását modernizálta.” – írja az Index.

Az ügy lejött lényegében minden magyar hírportálon, valószínűleg vezető anyag lesz az esti híradókban és rádiókban. Mégiscsak a miniszterelnök vejének cégeiről állítja azt az OLAF, hogy nem a szabályok szerint járt el. És ugye nem csupán a magyar sajtóban volt ez hír, hanem a tekintélyes Wall Street Journal hozta az alap információt.

Viszont semmiképpen se keressük ezt a hírt a kormányzati média lapjainál. Most 16 órakor, amikor írom ezt a cikket, csak a Magyar Hírlap számolt be az eseményről. 888, Ripost, Pestisrácok, Hirado.hu, semmi. Se az, hogy OLAF eljárás van, se az, hogy az ügyészség azt megkapta. Semmi.

Egyszerűen és konkrétan elhallgatja azt az információt a Fidesz médiája, hogy a miniszterelnök veje korrupciós ügybe keveredett.

Frissítés: Estére előkerültek a fent említett lapok, ahogy a Fidesz közleménye is kiment a témában meg is írták, hogy az OLAF nyomoz. Kedvencük a magyar Idők cikke amelynek címe mindent elárul: Brüsszel beszállt a kampányba.

Olvass tovább!