Személyzet hiányában több járatot is törölni kényszerült a Wizz Air – írja a Barricade. A légitársaságnál azért merült fel a munkaerőhiány, mert a koronavírus-járvány alatt a tapasztalattal rendelkező személyzet nagy részét elbocsátották.
A cég nem hajlandó visszavenni minden kirúgott dolgozót, pedig a pilótáknak törvényben előírt munkaidő-korlátokat jelenleg teljes mértékben kihasználja a cég és kiszivárgott információk szerint belső felmérést végez arról, kit lehet visszahívni a szabadságáról, hogy dolgozhasson.
A Wizz Air elsőszámú versenytársa, a Ryanair szerint káosz uralkodik a magyar légitársaságnál, amit a Wizz Air tagad, de elismeri, hogy több járatot kellett törölni „működési problémák” miatt.
A cég hivatalos álláspontja szerint nem a személyzet hiányával, hanem annak alulképzettségével van probléma, mert a törvény előírja, hogy újra ki kell képezni a személyzetet ha egy bizonyos ideig nem repülnek, amire a pandémia alatt nem volt sok alkalmuk. A Wizz Air azzal vádolja a Ryanairt, hogy a járvány alatt üres repülőgépeket reptetett, hogy ezzel küszöbölje ki a pilóták újraképzésének szükségét.
Tavaly áprilisban a Wizz Air együttesen 1000 pilótát és légiutas kísérőt bocsátott el. Egy román repülési személyzeti szakszervezet bíróságon támadta meg az elbocsátást, és a bíróság úgy döntött, a cégnek vissza kell vennie négy kirúgott pilótát és tíz légiutas kísérőt. A Wizz Air nem hajtotta végre a bíróság ítéletét.
Ennek ellenére nem úgy tűnik, hogy a Wizz Air rosszul jött volna ki a járványból: az elbocsátások után 20 új bázissal és 15 új járművel bővült a vállalat flottája.
A Wizz Air idén kivonult Norvégiából, mert a norvég szakszervezetek a légitársaság bojkottjára buzdítottak, amiért a Wizz Air aláássa a munkajogokat. Még a norvég miniszterelnök, Erna Solberg is kijelentette, hogy „nem vagyok hajlandó olyan légitársasággal repülni, amely nem hagyja a dolgozóinak, hogy szakszervezetet alapítsanak”.