A Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó TV2 Média Csoport 23,69 milliárd Ft állami reklámbevételre tehetett szert 2020-ban, írja a Média1. A hírportál azt is kiderítette, hogy az RTL Magyarország állami reklámbevételei is növekedtek az előző évekhez képest.
A Média1-nek adott hivatalos válaszában az RTL tévétársasága elárulta, összesen 2.495.600.000 Ft állami reklám bevételre tettek szert 2020-ban, ami 29 százalékkal több volt mint a 2019-es évben. Az RTL Magyarországnál azt is elárulták, hogy a 2020-as állami reklámbevételből 1,863 milliárd forint, a teljes, a cégnél elköltött összeg mintegy 75 százaléka úgynevezett TCR, azaz társadalmi célú reklám volt. A növekedésben nagy szerepet játszott a járványhelyzet is, ugyanis az állam elengedhetetlennek találta az RTL tévécsatorna bevonását a koronavírus kapcsán indított tájékoztató kampányába.
A hírportál a TV2-t is megkereste az ügyben, de a médiavállalat annak ellenére, hogy közpénzek elköltéséről és ezáltal közérdekű adatról van szó, nem volt hajlandó elárulni az éves állami reklámbevételét. A Media1 a médiügynökségek által használt Kantar alkalmazásból szerzett adatokat. Ez alapján
a TV2 Média Csoport Zrt. listaáron számítva nettó 23,69 milliárd Ft állami reklámbevételre tehetett szert 2020-ban.
A támogatás szakmailag sem indokolt, hiszen a Nielsen Közönségmérés alapján az RTL maradt 2020-ban is a piacvezető csatorna, viszont ha a TV2 meg is haladná versenytársa nézettségi adatait akkor sem indokolt a kilencszer nagyobb állami bevétel.