Értesítsünk a legfontosabb cikkeinkről?
Remek! Kattints az Engedélyezem / Allow / Always gombra.

A pécsi kormánylap letiltotta a nívódíjas zenekarról szóló cikket, mert egyik tagjuk kétfarkús

A Dunántúli Naplóban, a kormánypárti Közép-Európai Sajtó- és Média Alapítvány Baranya megyei lapjában jelent volna meg egy interjú a politikától mentes, magyar népzenét népszerűsítő, és tízéves színvonalas kultúraközvetítői munkássága okán díjazott Boja zenekarral március elején – írja az Átlátszó.

Azonban végül mégsem jelent meg, mivel a zenekar egyik tagja a Magyar Kétfarkú Kutya Párt passzivistája, így megjelenés előtt egy nappal kivették a lapból az interjút.

Miután a lap megkereste a Pécs-Baranyai Kulturális Szövetség Nívódíjával díjazott zenekart, a művészek készségesen válaszoltak a kulturális rovat munkatársának kérdéseire, majd e-mailben le is egyeztették a telefonon felvett interjút, amit végül az utolsó pillanatban tilthattak le a Dunántúli Naplónál. Erről szintén telefonon tájékoztatták a zenekart, mondván

„a zenekar frontembere részt vett a DN elleni tüntetésen, trágárul üvöltözött és a szerkesztőség előtti járdára festett. Ugye nem gondoljátok, hogy a magunk ellensége vagyunk?”

A Szabad Pécs felvételén látszik az esemény, amit az újság részéről nehezményeztek. Ez egy olyan akció volt, melynek keretében az ellen tiltakoztak 2018-ban, hogy a Dunántúli Naplóban – több más, KESMA-kiadvánnyal egyetemben – Horthy Miklós néhai kormányzót és a III. Birodalommal kötött szövetség révén náci-kollaboránst nyíltan éltető cikk jelent meg.

Frissítés, III. 11.

Martos G. Csongor, a zenekar tagja lapunkhoz eljuttatott közleményében jelezte, hogy nem volt szó trágár kiabálásról, emellett hangsúlyozta, hogy a Dunántúli Napló újságírója valóban kulturális témákkal foglalkozik, és ő maga nem volt részes a cikk letiltásában, azt vele is úgy közölték.

A zenekar Facebook oldalát egyébként itt éritek el, Youtube csatornáját meg itt, az alább pedig bele tudtok hallgatni egy dalukba:

A kifogásolt tevékenységbe többek között járdafestés tartozott bele, ismert pécsi közéleti szereplők a szerkesztőség elé festették, hogy

„Vitéz Dunántúli Szégyen és Gyalázat”,

majd mikor ezt eltávolították, nem átallottak felhívni a figyelmet arra, hogy a szégyent nem lehet így lemosni. Az alábbi videón láthatjátok a tiltakozást, melynek résztvevőit valószínűleg gondosan megjegyezték a lapnál, hogy véletlenül se lehessen hozzájuk köthető, pozitív hangvételű anyagot lehozni:

A Dunántúli Napló szerkesztőségének egy részéből alakult a Szabad Pécs nevű független helyi portál, miután a Fidesz-éra beköszöntével olyan politikai nyomás helyeződött a lapra, hogy teljesen elveszítette a függetlenségét, és gyakorlatilag teljesen központi vezérlés alá került.

Erről, valamint a kormánypárti megyei lapoknál működő cenzúráról, a hatalommal való megváltozott viszonyról is beszélnek Babos Attila és Nimmerfroh Ferenc, a Szabad Pécs alapítói és a Dunántúli Napló volt munkatársai a Magyar Narancsnak adott korábbi interjújukban, melyet itt tudtok elolvasni.