Elég ügyes csellel juttatta be a Momentum az Európai Ügyészségről szóló reklámspotját a köztévébe.
Az Európai Ügyészséghez való csatlakozásról (vagyis inkább annak hanyagolásáról) valamiért nem esik szó a köztévében. A témát Hadházy Ákos független képviselő megpróbálta ugyan bejuttatni az állami pénzből működő, elméletileg a köz tájékoztatására szolgáló csatornákhoz, erre azonban nem kapott lehetőséget.
A Momentum azonban megtalálta a rést a pajzson: az EP-választási kampányban minden, a választáson induló párt kap lehetőséget arra, hogy a közmédiában politikai reklámokat jelentessen meg. A Momentum pedig úgy döntött, hogy reklámspotjainak egy részében Hadházy Ákos ügyét, az Európai Ügyészséghez való csatlakozást népszerűsíti.
Mint írják:
„Ezzel sikerült elérnünk, hogy a közmédiának kötelezően le kelljen adnia az Orbán-család korrupciójáról szóló videót.”
Méghozzá ezzel a kisfilmmel, ami – mint látható – már a Duna TV-ben le is ment:
Hadházy Ákos megköszönte a Momentumnak, hogy bejuttatták az Európai Ügyészség hírét a köztévébe.
Hadházy hirdetését egyébként még januárban dobta vissza a köztévé, Dobos Menyhért, a Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. vezérigazgatója levélben írta meg neki, hogy azért nem adják le, mert szerintük
nem tartalmaz konkrét közérdekű információra vonatkozó tájékoztatást, személyiségi jogokat sért, és mert álláspontjuk szerint Hadházy „szerkesztői befolyást” próbált gyakorolni a közmédiára.
A független politikus egyébként még tavaly novemberben jelezte, hogy a közszolgálati televízió egyetlen hírben sem számolt be arról, hogy (akkor éppen) már túl volt 270 ezer támogató aláíráson a petíciója, amivel az Európai Ügyészséghez való csatlakozást szeretné kikényszeríteni a kormányból.