Tömeges panaszok miatt egyeztetett a szelektív hulladékgyűjtést végző Fővárosi Közterület-fenntartó (FKF) csepeli és soroksári illetékeseivel Szabó Szabolcs – írta ki a független országgyűlési képviselő Facebook-oldalára.
Sok helyi lakos kereste meg az utóbbi hetekben azzal a problémával – és a saját bőrén is érezte a bajt –, hogy az FKF nem szállítja el normál ütemben a szelektíven gyűjtött hulladékot –írja a politikus.
A tömeges panaszok miatt egyeztetett az illetékesekkel, ez alapján pedig
várhatóan leghamarabb az év végére áll helyre a szelektíven gyűjtött hulladék normál ütemű elszállítási rendje.
Az FKF arról tájékoztatta Sazbót, hogy a cég a hétvégi napokon igyekszik pótolni a szelektív hulladék elszállítása terén felhalmozódott lemaradását.
„Látni kell azonban, hogy ha semmi nem változik meg, akkor rövidesen újabb, még a mostaninál is nagyobb szállítási probléma fog kialakulni”
– tesz hozzá a képviselő.
Az FKF-fel folytatott beszélgetései alapján Szabó a posztban arról is ír, hogy a szemétbotrány alapvetően három fő problémából eredeztethető.
Egyrészt ott van a hulladékszállítást végzők alacsony bérezése: az FKF munkaerőhiánnyal küzd, mivel csak alacsony fizetést tud biztosítani az ott dolgozóknak.„Bár szerencsés esetben az év végéig fel tudják tölteni a betöltetlen álláshelyek nagyobb részét, de januártól sajnos újabb bérproblémák fognak jelentkezni. Ennek egyik oka, hogy a cafeteria rendszer átalakítása miatt változatlan bruttó bérek mellett csökkenni fog az ott dolgozók bére, miközben a piacon folyamatosan növekednek a bérek” – írja a képviselő. Ha pedig az FKF nem tud jelentős mértékben bért emelni, akkor sokan ott fogják hagyni a céget, és még egyáltalán nem látszik, hogy miből tudják finanszírozni a minimálisan szükséges 10-15 százalékos béremelés fedezetét –teszi hozzá.
Emellett a kialakult helyzetben közrejátszik az is, hogy a Fidesz által kitalált és létrehozott „állami kukaholding” rossz hatékonysággal működik, ráadásul még mindig tartozik 10 milliárd forinttal az FKF-nek.
Szabó Szabolcs végül a rezsicsökkentést is az okok közé sorolja, amely eredményeként ma annyit fizetünk a hulladékszállításért, mint 2010-ben – noha időközben volt infláció, növekedtek a munkabérek, illetve a gázolaj ára.