Nem ismerte el a hesseni munkaügyi bíróság a Sun Express török-német légitársaság dolgozói szakszervezetének azon jogát, mely szerint munkástanácsot alakíthatnának, amely a cég mindennapos műveleti-döntési folyamatát érdemben tudná befolyásolni.
A döntés a korábbi, elsőfokú frankfurti végzést tartotta fenn, ez már elég arra, hogy a cég megtagadhassa az együttműködést a dolgozókkal, akiknek képviseletében a Cockpit Egyesület próbálta ezt a jogot elérni.
Markus German, az egyesület szakértőjének a közleménye szerint a cég gyakorlata európai jogi irányelveket sért, és a bíróság ezt a gyakorlatot mostani döntésével elnézi:
Csalódottak vagyunk a hesseni bíróság döntését megismerve. Bíztunk benne, hogy a bíróság az európai uniós törvények szellemében fog ítélkezni, így pedig engedélyezi majd a munkástanács-választást. Nem felel azonban meg az európai irányelveknek, hogy egy több, mint 1000 főt foglalkoztató légitársaságnál a döntési folyamatba semmilyen szinten nem vonják be az alkalmazottakat. Most a Lufthansa csoporton [a Sun Express török tulajdonosán] a sor, hogy ezt a helyzetet orvosolja, hiszen az Eurowings mellett részben ez a társaság is az ő leányvállalatuk.
A bíróság így a Lufthansa által már régen fenntartott értelmezéssel értett egyet, amely szerint a kollektív szerződések megkötéséhez nincs szükség munkástanácsokra, ehhez elég a szakszervezet. Az is hozzátették azonban, hogy egy kollektív szerződés betartása „szükség esetén sztrájkkal továbbra is kikényszeríthető” a cégtől.
A döntés már csak azért is egyedi, mert Németországban egy 1952-es, sarkalatos törvény szerint a legkisebb üzemegységeket kivéve minden jelentős munkahelyen joga van munkástanácsot (Betriebsrat) létrehozni a dolgozóknak (nemcsak szakszervezeti tagoknak), amelynek jó néhány döntésben kifejezetten vétójoga van. A németek jelentős része (Nyugat-Németországban 43%-kuk, Kelet-Németországban pedig 35%) ilyen munkahelyeken dolgozik.
A Sun Express esete azért lehet egyedi, mivel egyrészről a Lufthansa, mint munkahely folyamatosan vitatja a munkástanácsok létjogosultságát minden üzemegységben (pedig erre már csak a repülési biztonság okán is szükség lenne), hanem mert fele részben a Turkish Airlines-é a vállalat, és légitársaság jellegénél fogva, nehezen tartható be a szabályozás minden eleme esetükben.