Egyre nagyobb problémát jelent Magyarországon a munkaerőhiány a vendéglátás területén, erre talált megoldást három szegedi vendéglátóhely: a Hír TV riportja szerint összefogással próbálják orvosolni a hiányt.
Talmácsi Ádám, az A2 Gastro Caffe üzletvezetője és tulajdonosa a Délmagyarnak elmondta, egy baráti beszélgetésből nőtte ki magát az ötlet, hogy a Kék Elefánttal és a Kapca kávézóval munkaerőt kölcsönözzenek egymásnak. Talmácsi szerint mindannyiuk „közös problémája a vendéglátásban tapasztalható és egyre súlyosbodó munkaerőhiány”.
Ezért találták ki a vendéglátóhelyek üzletvezetői és tulajdonosai, hogy szükség esetén munkaerővel segítik ki egymást. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy egy közös adatbázisban vezetik mindhárom hely dolgozóinak beosztását, és ha az egyik helyen valami miatt gyorsan kell segítség, például valaki lebetegszik vagy balesetet szenved, akkor be tud ugrani helyette valaki más. A beugrás önkéntes alapú, tehát nincs senki rákényszerítve, hogy bevállaljon a normális munkaadagja mellé plusz órákat a szomszéd helyen.
Ez azért nagy segítség, mert van, ahol csak ketten dolgoznak, így ha bármi probléma van az egyik dolgozóval, akkor a másikra hárul minden feladat – az új módszerrel azonban számíthat a szomszédos hely dolgozóinak segítségére is. Balla Máté, a Kapca Kávézó és Bisztró tulajdonosa így magyarázta az innovatív megoldást a Hír TV-nek:
„Hogyha valakinél esetleg valamilyen nem várt esemény történik, baleset vagy betegség miatt az egyik kolléga nem tud bemenni, és emiatt a napi nyitás esetleg veszélybe kerül, akkor felhívja a kollégákat vagy a másik vállalkozót, ki tud esetleg segíteni szabadidejében. Hogy nyilván a saját működésük ne kerüljön veszélybe. És ha ez megoldható, akkor segítünk egymás problémáján.”
A három szegedi hely adatbázisában jelenleg 21 fő szerepel, de szeretnék, ha minél többen csatlakoznának a kezdeményezéshez. Ha a következő hetekben jelzik mások is, hogy szívesen csatlakoznának, akkor létrehoznak egy nagyobb adatbázist.