Miközben a többség már a nyaralást tervezi, a Fidesz nem pihen, szakmányban gyártják, módosítják és fogadják el a törvényeket.
Most éppen Gulyás Gergely, Dr. Bajkai István, Dr. Zsigmond Barna Pál, Kocsis Máté és Németh Szilárd nyújtott be közösen egy törvénymódosító javaslatot, amely a választási törvényt szabná át némileg – természetesen úgy, hogy az a Fidesznek jó legyen.
Betiltanák például a vadplakátolást, ami annak tükrében, hogy az óriásplakát-piacot a kormány már bedarálta, nagyjából annyit tesz, hogy az ellenzéki pártok gyakorlatilag láthatatlanok lesznek az utcákon a kampányidőszakban. De például azzal is nagyot üthetnek a kisebb pártokon, hogy az áruházi parkolókban is megtiltanák az aláírásgyűjtést. Emellett korlátoznák az Országgyűlési Egyéni Választókerületi Választási Bizottságba (OEVB) való delegálás jogát az egyéni jelöltet nem állító országos listás pártoknál.
Külön érdekesség, hogy a levélszavazatok esetében a módosító javaslat a Kúria egy korábbi döntését is felülírja.
Volt abból ugyanis némi felháborodás (az Origo egyenesen A Kúria a Fidesz kárára tévedett címmel számolt be a skandallumról), hogy előbb a Nemzeti Választási Bizottság, majd a Kúria is érvénytelenített több mint négyezer levélszavazatot, méghozzá arra hivatkozva, hogy azokat saját címzésű, és nem előre gyártott borítékban adták postára. Az Alkotmánybíróság ezek után azt állapította meg, hogy törvénytelen volt a levélszavazatok érvénytelenítése. Amúgy a törvényben nincs szó a borítékok kinézetéről és elvárt formájáról.
A Gulyásék által benyújtott módosító javaslatban viszont már esik erről szó, sőt, egyenesen kimondja, hogy a szavazat nem érvénytelen, ha „a szavazási irat nem a Nemzeti Választási Iroda által megküldött külső borítékban van”.
Vagyis a Fidesz a jövőbeni hasonló esetek elkerülése végett inkább átírta a törvényt, utólag is jelezve a Kúriának, hogy fáj nekik némileg az az elvesztett 4000 szavazat…
Ami viszont akár pozitívumnak is tekinthető, az az, hogy a kampányfinanszírozási rendszert némileg átformálná az új törvény, méghozzá úgy, hogy annak a kamupártok lássák kárát: például nem lesz jogosult kampánytámogatásra az a jelölt, akinek korábban visszafizetési kötelezettsége keletkezett, de azt nem teljesítette, és ugyanez igaz lesz pártokra is.
Sőt, annak kiküszöbölésére, hogy egy kamupárt a sokmilliós kampánytámogatás felnyalábolása után különösebb erőfeszítés nélkül eltűnjön, majd új formában, de azonos érdekek mentén alakuljon újra a következő választás előtt, a módosító javaslatban azt is rögzítették, hogy olyan párt nem részesülhet támogatásban, amelynek vezető tisztségviselője korábban olyan pártban is betöltött hasonló tisztséget, amely nem teljesítette visszafizetési kötelezettségét.
Ez pedig mindenképpen tekinthető egyfajta szándéknak legalábbis a burjánzó kamupárt-biznisz felszámolására.
A lényegen viszont ez sem sokat változtat: a Fidesz az olyan módosítások segítségével, mint például a határon túli levélszavazók azonosító nyilatkozatok egyszerűsítése (ugyanis a határon túli szavazatok jelentős része érvénytelen volt a rosszul kitöltött azonosító nyilatkozat miatt) egyértelműen arra törekszik, hogy még inkább maga felé döntse a választási törvény mérlegének amúgy is meglehetősen felé billenő nyelvét.