Kásler Miklós új emberminiszter a Magyar Hírlapnak adott interjút, amelyből megtudhattuk, hogyan tervezi megoldani az egészségügyben a sürgősségi ellátás problémáit, hogy szerencsésnek tartja az EMMI mostani struktúráját és hogy úgy véli, az anyagi nehézségeken kívül leginkább az életszemléleten múlik, hogy lesz-e elég magyar gyerek.
Emberközpontúság, értékorientáltság és a nemzet fennmaradása: amióta hivatalosan is kiderült, Kásler Miklós tölti be Balog Zoltán megüresedett helyét, az új miniszter leginkább ezekkel a fogalmakkal írta körül az óriás-minisztériummal kapcsolatos terveit. Legutóbbi interjújában is főleg ezeket hangsúlyozta, többnyire úgy, mintha ezek olyan megkérdőjelezhetetlen dolgok lennének, amelyek alatt mindenki ugyanazt érti.
„Az a feladatom, hogy értékorientált viszonyokat alakítsak ki a magyar nemzet fennmaradása, szellemi, fizikai gyarapodása érdekében. Ezt a célt kell, hogy szolgálja az oktatás, az egészségügy, a kultúra és a szociális terület is,”
– válaszolta arra a kérdésre, mit ért az alatt, hogy hangsúlyeltolásokat tervez az EMMI-n belül. Az oktatásnak és a demográfia vágyott fordulatának összefüggéséről szólva Kásler kicsit pontosabban is definiálta, melyek ezek az értékek, amiket ezentúl középpontba kell állítani:
„Három generációval ezelőtt nagyon gyakoriak voltak a nyolc-tíz gyermekes családok. A családfő dolgozott a földeken, a feleség ellátta a háztartást és gyermeket nevelt, mindezt általában nagy szegénységben. Ez évszázadokon át így volt. Az életszemlélet azóta sokat változott, és sokan egyre inkább azt várták, főleg a kilencvenes évek elején, hogy eljön a jólét,
az egyéni szemléletben pedig a pénz és a hatalom, illetve a különböző örömök hajhászása kapott prioritást, a családi, nemzeti, közösségi értékek háttérbe szorultak.”
Tehát a probléma az, hogy jelenleg a pénzt, a hatalmat és a különböző örömöket hajkurásszuk ahelyett, hogy a családot, a nemzetet és a közösséget helyeznénk a középpontba. Kásler szerint erre megoldás lehet, ha már az óvodától kezdve abban segítenénk és mutatnánk példát a gyerekeknek, hogy
„szép párkapcsolatra törekedjenek, amiből házasság lehet.”
Akkor ezentúl az iskolai hittan és erkölcstan mellett számítsunk az óvodai párkapcsolati tréningre is? Nehogy véletlenül amiatt szűnjön meg a magyar nemzet, mert az óvodások nincsenek eléggé tisztában a család és a házasság fontosságával!