Értesítsünk a legfontosabb cikkeinkről?
Remek! Kattints az Engedélyezem / Allow / Always gombra.

Leállt az Ügyfélkapu és a magyarorszag.hu is

Ez a cikk több mint 6 éves.

Szerda este óta több állami informatikai rendszer is kihagyásokkal üzemelt vagy teljesen leállt.

Ez a látvány fogadja a magyarorszag.hu látogatóit szerda este óta.

Nem volt elérhető az Ügyfélkapu és a magyarorszag.hu sem, ezenkívül a birosag.hu tájékoztatása szerint üzemkiesés jelentkezett bírósági elektronikus ügyintéző rendszerben is, amelynek folytán 2018.04.26. napja a napokban és munkanapokban megállapított perrendtartási és büntetőeljárási határidőkbe határidőkbe nem fog bele számítani.

A rendszerleállásról és a várható újraindulásról csütörtök délután megkérdeztük Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt-t (NISZ).

15:37-kor a következő választ kaptuk tőlük:

„A NISZ Zrt. által működtetett honlapokon elérhető komplex szolgáltatásokban a fennakadásokat szoftver hiba okozza, amelynek elhárításán a NISZ és az Oracle szakemberei folyamatosan dolgoznak.

A hiba elhárításáig az ügyfelek szíves türelmét kérjük.”

 

Az Ügyfélkapu és más állami informatikai projektek kiépítését végző IdomSoft Informatikai Zrt.-vel kapcsolatban egy hete írta meg belsős információk alapján a 24.hu, hogy a cég törölte év elejeén a szabálysértések elektronikusan tárolt adatait. Az IdomSoft Zrt. még aznap közleményben cáfolta ezt, amelybe azt írta, hogy „a szabálysértési nyilvántartási rendszer részét képező szabálysértési nyilvántartások közhiteles, hatósági nyilvántartások rendszerében adatvesztés nem következett be”.

Frissítés: 

Újra elérhetők a NISZ által üzemeltetett honlapok. 19:33 órakor a  NISZ Zrt. szakemberei elhárították a hibát, ezzel a szolgáltatások ismét teljes körűen működnek.