Mint tudjuk, 2018 a Családok éve, ennek megfelelően magasabb fokozatra kapcsolt a kereszténydemokrata aktivizmus is. Ebben a szellemben várja fiatalok ötleteit következő abortuszellenes kampányához a Magyar Család- és Tudományos Nővédelmi Társaság, ezért pályázatot hirdettek elsősorban egyetemista és főiskolás diákok számára a „biztonságos szerelem” témakörében – közölte a szervezet.
Mint írják, „a társaság arra kíváncsi, hogy a fiatalok hogyan képzelik el a biztonságos szerelmet,
mit tennének annak érdekében, hogy egyre kevesebben vegyenek részt terhességmegszakításon”.
A kiírás a társaságnak az abortuszok visszaszorítását célzó, „Ne ess pánikba!” című országos reklámkampányának folytatása. Közleményük szerint a társaság megmozdulásának célja, hogy felhívják a figyelmet az abortusz veszélyeire, a fogamzásgátlás módszereire, és arra, hogy „akkor is van megoldás, ha a védekezésbe hiba csúszott”.
Kiemelték: megfelelő felvilágosítással, szexuális neveléssel megelőzhető lenne a nem kívánt terhesség. A magyar tinik viszont
még mindig nagyon keveset tudnak a fogamzásgátlás lehetőségeiről.
A kampány időszerűségét a szervezet valamelyest ellentmondásosan indokolta, mivel maguk is rámutattak arra, hogy
az elmúlt évtizedben évről évre csökkent Magyarországon a terhességmegszakítások száma,
ellenben hivatkoznak arra, hogy jelenleg még mindig óránként öt abortuszt végeznek el (legalábbis legálisan, a hivatalos a statisztikák szerint).