Az RTL Klub úgy döntött, hogy teret biztosít a politikai pártok üzeneteinek, és ingyenesen leadja a reklámjaikat.
Jelenleg a törvényi szabályozás szerint az M1, a Kossuth Rádió és a Duna TV minden országos listát állító párt reklámfilmjeit azonos terjedelemben és ingyenesen le kell, hogy adja. A kereskedelmi médiaszolgáltatókra más szabály vonatkozik: ők maguk döntik el, hogy sugároznak-e politikai reklámot. Ha igen, akkor viszont már azonosak a kötelezettségeik: vagyis minden indulónak ugyanannyi lehetőséget kell biztosítaniuk, és ezért nem fogadhatnak el pénzt.
És bár az lényegében politikamentes döntés, hogy valaki akarja-e a választások előtt sugározni a pártok reklámjait, az biztos, hogy az RTL Klub döntésének azért lehetnek politikai következményei.
Az RTL Klub estéről estére elér ugyanis mintegy 800 ezer-1 millió nézőt. Ekkora elérés pedig akár az ellenzék malmára is hajthatja a vizet. Ugyanis ha az országos, nagy nézettségű csatornán rendszeresen mennek majd a politikai reklámok, az növelheti a választási részvételi hajlandóságot.
Csakhogy ez az a helyzet, aminek a Fidesz garantáltan nem fog örülni: minél nagyobb lesz ugyanis a részvétel, annál nagyobb az esélye annak, hogy az ellenzék megszorongathatja a kormánypártokat – a Fidesz 2-2,3 millió szavazójának választási hajlandósága ugyanis nem nagyon fog ettől nőni, a bizonytalanok viszont aktivizálódhatnak, és mivel a kormányváltási kedv a közvélemény-kutatások alapján valamelyest szintén nő, valószínűleg az ellenzéki pártoknak fog igazán jól jönni az ingyenes reklám.
2014-ben, az előző választások előtt a kereskedelmi országos médiaszolgáltatók nem éltek ezzel a lehetőséggel, vagyis nem sugározták a pártok reklámjait.