Nem használhatják a jövőben a „hölgyeim és uraim” megszólítást a New York-i metróban. Ha a vezetők bármilyen bejelentést akarnak tenni az utasoknak, ezentúl nemsemleges kifejezésekket kell használniuk, például „kedves utasaink”, vagy „mindenki”.
A város közlekedési hatósága (MTA) javítani szeretné a kommunikációt az utazókkal, mert egyre gyakrabbak a panaszok az elöregedő rendszer késése, műszaki hibái és a kocsik kisiklásai miatt. A kommunikációs reform része lesz az is, hogy a vezetők ezentúl több információt adnak majd az utasoknak a járatkésésekről.
Közel 30 éves gyakorlatot változtatnak meg most, közölte Jon Weinstein, az MTA szóvivője, aki azt is elmondta, hogy a londoni metrón nyáron bevezetett kifejezésekhez hasonlóakat kell majd használni New Yorkban is. A másik kommunikációs cél, hogy „nagyon közérthetően, a lehető legtöbb információval lássák el az utasokat a késésekről”: mondják el, miért és körülbelül mennyit késnek a járatok.
A szerelvényvezetők ezen kívül beszélnek majd a népszerű látványosságokról is, mikor a metró a bronxi állatkert, a Brooklyn Múzeum vagy az Apollo Színház állomásához ér. Kísérleti jelleggel több vezetőnek is okostelefont adnak, hogy az utasokat segítő információkhoz juthassanak, és tervbe vették a kommunikációs továbbképzésüket is.
Az egyre öregedő metróhálózatot 836 millió dollárból tervezik korszerűsíteni. A világ legnagyobb, több mint 1200 kilométer hosszú metróhálózatán naponta nyolcezer szerelvény közlekedik, és 5,7 millió utast szállít.
(MTI)