Milyen volna, ha nem kellene kiszállni a repülőgépből az átszálláshoz? Mint a vonatok vagonjait a mozdony után, úgy pakolnák a repülőgép fedélzeteket a most napvilágot látott elképzelések szerint. A hiperszónikus, elektronikus meghajtású háromfedélzetű repülőgépek piaci betöréséről ír a CNN. A repülésszakmai blogger, Miquel Ros szerint a svájci Szövetségi Politechnikai Intézet tervei teljesen átformálnák a légi utas- és áruszállítást.
A koncepció azon alapszik, hogy a XX. század kereskedelmét leginkább meghatározó konténereket, melyeket főként hajókkal szállítanak, olyan komponensekkel váltsák ki, melyek a légi szállításban is használhatóak. A cél az, hogy ne kelljen átpakolni egyik gépről a másikra az árukat, hanem a lecsatolható fedélzetet egészében tudják mozgatni, ezzel rengeteg idő tudnak majd megspórolni.
A Clip-Air névre keresztelt forradalmi technológiai megoldás egyszerre rendelkezik a repüléshez szükséges komponensekkel, mint a hajtómű és a pilótafülke, másrészt olyan könnyen eltávolítható fedélzetekkel, melyek személy és áruszállításra is alkalmasak. A tervekben a repülőgép váza a lopakodó bombázókon már bejáratott flying-wing típusú szerkezeten alapszik. A NASA által kifejlesztett kísérleti pilóta nélküli X-48-asok egyes jellegzetességei is feltűnnek a tervrajzokon. A svájci mérnökök most a drón méretű prototípusát építik meg a gépnek.
A repülésszakmai blogger által hiperszónikus forradalomnak nevezett technológiai újítási hullám, mely az utóbbi években lejátszódott repülőgépek meghajtási technikájában, többek között a napenergiára is alapszik. Ez tudja garantálni azt az erőt, amely sebességet ad ennek a háromfedélzetű monstrumnak.
(CNN)