Hétfő óta cirkál Párizsban, és szerdán több egyetem környékén is megfordult egy autóra szerelt reklám, amelyen a következő szöveg szerepelt: „Hé, egyetemisták! Romantika, szenvedély, és lemondhatsz a diákhitelről! Randizz egy sugar daddy-vel, sugar mamával!” Csupán három napba telt, hogy feljelentsék a reklámozott internetes oldalt, csütörtökön pedig nyomozás is indult kerítés gyanújával.
Magyarországon az utóbbi hetekben erősödtek fel a kritikák a hasonló műfajú Puncs.hu oldal ellen, amelynek célja szintén idősebb, vagyonos férfiak vagy kisebb részben nők, és fiatal, szerény anyagi helyzetű lányok és fiúk „összehozása”.
Néhány napja kortárs művészek adtak ki közös nyilatkozatot, többek között Sárosdi Lilla színésznő és Erdős Virág költő aláírásával. A nyilatkozat követelte az oldalt népszerűsítő hirdetések minden létező nyilvános felületről való eltávolítását, és azt is szerették volna, ha kivizsgálják, hogyan kaphat közpénzből támogatást egy ilyen tevékenység.
De ellenzéki politikusok is felléptek az ügyben, elsőként Hajdú Nóra, az Együtt politikusa fordult a Reklámszövetséghez és az Önszabályozó Reklámtestülethez, hogy vizsgálják meg a puncs.hu reklámjait, és foglaljanak állást a reklámetikai irányelvek alapján. Múlt szombaton pedig Hegyesi Beáta, a Párbeszéd Magyarországért elnökségi tagja jelentette be, hogy feljelentést tesz az ügyben, ismeretlen tettes ellen, kerítés és prostitúció elősegítése vádjával.
Franciaországban elsőként a párizsi városháza fordult az igazságszolgáltatáshoz, még szerdán, hogy eljárást kérjen a richmeetbeautiful.fr szájt és mobil reklámja ellen, amelyek véleménye szerint prostitúcióra hívnak fel.
A városháza diszkrimináció ellen felelős vezetője az internetet felügyelő hatóságnál is bejelentést tett, és az AFP-nek úgy nyilatkozott: „Egy ilyen reklám, amelyet fiatalkorúak is láthatnak, közrend elleni vétség, de maga a szájt is a nők elleni erőszaknak minősíthető. A felcicomázott képek hátterében a fiatalok prostituálódhatnak.”
Az ügyben csütörtökön el is indította a nyomozást kerítés gyanújával a párizsi ügyészség.
Közben a felsőoktatásért felelős miniszter asszony is kritizálta szerdán a reklámot, ami szerinte elfogadhatatlan, és elítélte a diákok prostitúcióra való biztatását.
A legfontosabb egyetemi szakszervezet, a FAGE is bejelentette, hogy feljelentést tesz kerítés miatt, ugyanis szerinte a reklámnak az a célja, hogy „a rossz helyzetben lévő diákokat vonzza, és arra buzdítsa őket, hogy szexuális tevékenységet folytassanak idősebb emberekkel”.
Petíció is indul a reklám ellen, a Zöldek párizsi csoportja pedig a már fenn idézett minisztert és a nők és férfiak egyenlőségével megbízott államtitkárt kereste meg levélben. Az utóbbi, Marlène Schiappa csütörtökön reggel úgy nyilatkozott, hogy kabinetje azt vizsgálja, valóban a kölcsönös beleegyezésen nyugvó kapcsolatoknak ad helyt az oldal, vagy kerítésről és a prostitúció elősegítéséről van szó, ami törvényellenes.
Hasonló botrányt okozott Belgiumban szeptember végén egy olyan brüsszeli reklám, amely ugyanezt a szájtot hirdette egy melltartója pántját lehúzó fiatal nővel. A brüsszeli ügyészség vizsgálatot indított az ügyben, miközben a reklámfelügyelethez mintegy száz panasz érkezett. Ezek nyomán a hivatal megállapította, hogy a reklám emberi méltóságot sért, és az egész országban betiltotta.
Ahogy a 444.hu is beszámolt róla, több belga miniszter is hasonló következtetésre jutott, és jelezték, hogy eljárást kezdeményeznek a társkereső oldalt működtető norvég cég ellen.