Értesítsünk a legfontosabb cikkeinkről?
Remek! Kattints az Engedélyezem / Allow / Always gombra.

Könnyen érthetően az előválasztásról

Az ellenzéki pártok előválasztást tartanak 2021 őszén.

Az előválasztás első fordulója

a napokban kezdődött.

Ebben a cikkben

könnyen érthetően írunk az előválasztásról.

Mit jelent a könnyen érthető kommunikáció?

A könnyen érthető kommunikáció egy módszer,

amivel érthetővé tudunk tenni információt.

A könnyen érthető információt

olyan emberek is megértik,

akik a bonyolult információt nehezen értik meg.

Szeretnénk, ha ezt a cikket

minél többen olvasnák és értenék.

Mi az országgyűlési választás?

 

2022-ben országgyűlési választás lesz Magyarországon.

Az országgyűlési választáson

szavazással választjuk meg azokat az embereket,

akik az Országgyűlésben fognak minket képviselni.

Ezeket az embereket országgyűlési képviselőknek nevezzük.

Miért van előválasztás?

 

2022-ben 6 ellenzéki párt közösen indul

az országgyűlési választáson.

Ez azt jelenti, hogy

  • közös országgyűlési képviselőjelölteket
  • közös listát
  • és közös miniszterelnök-jelöltet állítanak.

Az ellenzéki pártok azok a pártok,

akik nincsenek kormányon.

Az előválasztás célja,

hogy 2022-ben

mindenhol legyen egy erős ellenzéki jelölt

a Fidesz-KDNP jelöltjével szemben.

Az előválasztás során mi, választópolgárok

megszavazhatjuk, hogy

  • kik legyenek a közös képviselőjelöltek
  • és ki legyen a közös miniszterelnök-jelölt.

Kik szervezik az előválasztást?

 

Az előválasztás 6 ellenzéki párt szervezi:
  • a DK
  • a Jobbik
  • az LMP
  • a Momentum
  • az MSZP
  • és a Párbeszéd

Mikor van az előválasztás?

 

Az előválasztás első fordulója

szeptember 18. és szeptember 28. között zajlik.

A második forduló október 4. és 10. között lesz.

Mire lehet szavazni az előválasztáson?

 

Az előválasztás első fordulójában szavazhatsz

  • az állandó lakóhelyed szerinti képviselőjelöltre
  • és a számodra szimpatikus miniszterelnök-jelöltre.

Az első fordulóban eldől,

hogy kik lesznek a közös ellenzéki

országgyűlési képviselőjelöltek.

A második fordulóban a 3 legnépszerűbb

ellenzéki miniszterelnök-jelölt közül választhatsz.

Hogyan lehet szavazni az előválasztáson?

 

Az előválasztáson szavazhatsz
  • személyesen
  • vagy online, vagyis az interneten keresztül.

A személyes szavazáshoz vidd magaddal

  • a személyigazolványod,
    vagy az útleveled, vagy jogosítványod
  • és a lakcímkártyád.

A szavazóponton kettő szavazólapot kapsz:

  • egyet a miniszterelnök-jelöltek neveivel
  • és egy másikat a képviselőjelöltek neveivel.

Mindkét lapon maximum 1-1 főt választhatsz ki.

Online szavazáshoz regisztrálnod kell.

Ha online szeretnél szavazni,

kattints ide a regisztrációhoz.

A regisztráció része egy rövid videóhívás.

A videóhívás miatt olyan eszközre van szükség,

ami kamerával és mikrofonnal rendelkezik.

Ilyen eszköz lehet:

  • laptop
  • okostelefon
  • vagy tablet.

Az online regisztrációhoz is szükség van

  • lakcímkártyára
  • és érvényes fényképes igazolványra.

Hol lehet szavazni az előválasztáson?

Személyesen szavazáshoz el kell menned egy szavazópontra.

Kattints ide és keresd meg a legközelebbi szavazópontot.

Kattints ide és keresd meg a szavazópontokat a térképen.

Csak az állandó lakcímed szerinti

választókerület jelöltjeire szavazhatsz.

Online, vagyis az interneten keresztül

bárhonnan szavazhatsz.

Ha online szeretnél szavazni,

kattints ide és regisztrálj.

 

Hol olvashatok az előválasztásról?

 

További információkat

az előválasztás hivatalos honlapján találsz.

A honlap címe: https://elovalasztas2021.hu/

 

Kiemelt kép: Facebook.