„Meg vagyok lepődve azon, hogy ön azt állítja, hogy van olyan európai uniós projekt, ahol vállalkozóként, fővállalkozóként vagy alvállalkozóként az én családomból elindult volna valaki.”
Ezt válaszolta tavaly júniusban a Direkt36-nak Orbán Viktor, amikor arról kérdezték, nyert-e valamelyik családtagja EU-s közbeszerzésen. Most az oknyomozó központ a 444-en megjelent cikkében azt írja:
Több hónapos pereskedés után megszerzett dokumentumok bizonyítják, hogy az egyik Orbán-cég alvállalkozóként vesz részt az egyik legnagyobb jelenleg zajló állami építkezésben, a dél-balatoni vasútfelújításban. A Nehéz Kő Kft. nevű fuvarozó cég közel 300 millió forinthoz jut ebből a projektből.
Az elmúlt időszakban rájár a rúd az Orbán-család cégeire. A múlt héten az európai csalásellenes hivatal, az OLAF kérte, hogy indítsanak nyomozást az Elios nevű cég ellen, és javasolta, hogy az Európai Bizottság követelje vissza a cég által megnyert közbeszerzések pénzbeli támogatását, korrupció miatt. Többek között azt kifogásolták, a pályázatok idején Orbán Viktor vejének, Tiborcz Istvánnak a tulajdonában álló cég kapcsán, hogy a cég egyik kisebbségi tulajdonosának másik cége készítette elő azt a közbeszerzést, amelyet később az Elios nyert meg. A cégnek korábban Simicska Lajos cége, a Közgép is tulajdonosa volt.
De nem csak az Orbán-családra jár rá a rúd. Kósa Lajos 82 éves anyukája még 2015-ben vett meg egy sertéstelepet, amely aztán 100 millió forintnyi uniós forrást nyert egy EU-s pályázaton.
Kósa anyukája erről így nyilatkozott a Magyar Nemzet újságírójának:
Megmondom őszintén, nem rám van bízva, hogy én nyilatkozzam, ez biztos. Kérdezze a fiamat! Majd megkérem, hogy nyilatkozzon a nevemben. (…) Az ember a család összes dolgát nem szokta kiteregetni.